Modevisning på månadsmöte

Till månadsträffen i maj ordnade vi en modevisning där glada och showande medlemmar ställde upp som mannekänger och visade vårens och sommarens mode. Det blev både roligt och informativt eftersom företrädare för butikerna Greens, Bonvings, Hemmastil och Jeansbolaget var med och berättade om sina kläder och skor. Helt klart är det mycket starka färger som gäller nu, men också finstämda ljusa toner. Bekvämt och ledigt ska det vara och begreppet vänliga skor myntades. Kvalitet för hållbarhet och att handla klokt var andra råd så att kläderna kan matcha med sådant som redan finns i garderoben.
Det blev en trivsam eftermiddag och borden var som vanligt tjusigt dukade med vårblommor. Smörgås och kaka serverades till kaffet och träffen avslutades med lotteridragning.