Månadsmöte April

Medan aprilsnön ymnigt föll utanför Pigalles fönster spred sig en varm och mysig stämning bland SPF-medlemmar som samlats till månadsträff. Dagens gäst var musikern Henrik ”Henke” Strömberg, som var en av medlemmarna i dansbandet Scotts. Med stor skicklighet med gitarren och sin fina sångröst dröjde det inte länge innan han hade publiken i sin hand. Att rösten var lite nasal efter en förkylning, som han sa, märktes inte när han bjöd på kända och medryckande låtar att sjunga och gunga med i. Det var fullt ös med go´a låtar följt av härliga medleys från Sven-Ingvars, Jerry Williams, Elvis och Vikingarnas repertoarer.
Efter musiken fortsatte vice ordförande Lennart Ljungdahl sitt tema kallat ”Tips och trix” och berättade om hur man med vaksamhet och försiktighet kan undgå att gå i bedragarnas fällor med falska annonser på nätet. Ordförande Gudrun Spång Gunnarsson berättade om kommande aktiviteter som sopplunch, quiz- och karaokekväll, studiebesök, bilrally och resa till Österlen. En del är fulltecknat, men för en del aktiviteter finns platser kvar. Hon tackade också alla som var med och bidrog till den glada och goda stämningen.