Nu har vi tagit jul och nyårsfritt

Nu har vi tagit jul och nyårsfritt efter en höst med ganska mycket spel i både Vetlanda och Sävsjö Boulehallar.

Under höstens träningar i Vetlanda har vi även spelat Klubbmästerskap i singelspel. Dammästare blev Gärd Gustafsson som vann finalen över Gullevi Ivarsson. Trea blev Ing-Britt Lingmerth.

Herrklassen vanns av Harald Simonsson som finalslog Rune Eknäs .Matchen om tredjeplats vanns av Gillis Johansson.

20 spelare har deltagit i grundspelet vilket antal är tillfredsställande men vi kunde ju vara flera vilket vi hoppas det blir till nästa säsong. Vi har under året fått med några  nya spelare vilket vi med tacksamhet noterar. I seriespelet har vi spelat 4 matcher , vunnit en och spelat oavgjort en match och  följaktligen förlorat två. Serien spelas färdig under vintern. Vi har också avnjutit en god lunch på Bykrogen. Vi  var 24 pers.  inkl. några respektive. Trevligt att så många hade tillfälle att komma.

Vi återupptar våra träningar i  Vetlanda Boulehall torsdagen den 11 jan. kl. 9.30. Både nya och gamla spelare är välkomna. God Jul och ett Gott Nytt År önskas av boulegänget gm. Lawrence.