Bouleturnering

Bouleturneringen mellan lag från SPF-Seniorerna Landsbro, Skirö och Vetlanda har i strålande sommarväder avhållits i Parken Landsbro under tre onsdagar i juni.

• Fr. v. S.O. Hed , Tomas Hirsch, J. Samuelsson, Anki Franzen, Djura T., L.Carlsson
  • Första pris till segrarna Jörgen Samuelsson och Anki Franzén
  • Och andra pris till Sven-Olof Hed och Tomas Hirsch
  • Första pris till segrarna Jörgen Samuelsson och Anki  Franzén
  • Och andra pris till Sven-Olof Hed och Tomas Hirsch

Tävlingen spelas två gånger om året och denna gång stod Landsbro som arrangör.Tävlingen mellan klubbarna vanns av Vetlanda med 31 segrar. Landsbro hade18 segrar och Skirö 17. I den inbördes tävlingen mellan de 12 dubbelparen belade Vetlanda de tre främsta platserna. Finalen spelades mellan Vetlandalagen Jörgen Samuelsson/ Anki. Franzen och S.O.Hed/ Tomas Hirsch i en mycket jämn match där de förstnämnda vann. Matchen om tredjeplats vanns av Vetlandalaget Djura T./ Lennart Carlsson över H. Simonsson/ Ingvar Andersson Landsbro.Sammanlagt deltog ett 25-tal spelare.