Bouletävling Sigges minne avgjord

Landsbro. I samband med Sigvard ”Sigge” Svenssonss bortgång förra året erhöll SPF-Landsbrobygdens boulesektion en summa pengar i minnesgåvor. Han var en inbiten boulespelare och för att bevara minne av vår boulekamrat skall en årligen återkommande tävling arrangeras i Parken Landsbro.

Tävlingen är öppen för spelare i SPF-Landsbrobygden och PRO Lannaskede. Årets tävling hölls i strålande solsken med 20 spelare , 10 dubbelpar. Tävlingen blev mycket jämn då 2 lag Jan Ohlinder/ Rune Eknäs och Hans-Gunnar Eklöf/ Gillis Johansson båda vann 4 matcher men det förstnämnda laget hade en poäng bättre klotkvot och får därmed en inteckning i vandringspriset bestående av ett tennfat. Under en paus bjöd föreningen på grillad korv.