Bouleturnering avgjord – Seniorerna Landsbrobygden stod som värd

VETLANDA SPF Seniorernas boulelag från Landsbro, Skirö och Vetlanda har mötts i en turnering under tre onsdagar i november och december i Vetlanda boulehall.

Varje lag ställer upp med fyra dubbelpar och alla möter alla, således 66 matcher, plus 4 slutspelsmatcher.

Vetlanda vann med 26 segrar före Skirö med 22 segrar. Landsbro slutade 3:a med 18 segrar. Det innebar att Vetlanda fick revansch efter höstturneringen där de slutade 3:a.

I finalspelet mellan de fyra bästa dubbelparen vann Tomas Hirsch/Sven-Olof Hed Vetlanda med 13-11 över Pe-Ge Johansson/Janek Kulas och försvarade därmed sin förstaplats från höstturneringen. I matchen om tredje plats vann Landsbros lag Harald Simonsson/H-G Eklöf Över Skirös Elisabeth Jonsson/Margit Jonsson med 13-11.