Årsmöte 2023

Årsmöte med SPF Seniorerna Landsbrobygden.

SPF Seniorerna Landsbrobygden har hållit sitt årsmöte i Nävelsjö bygdegård. Ett 70-tal medlemmar hade hörsammat kallelsen och hälsades välkomna av ordföranden Ingvar Andersson. Mötet inleddes med parentation över de medlemmar som gått bort sedan förra årsmötet. Ett ljus tändes för var och en och det hölls en tyst minut för att minnas dem. Kören medverkade med tre sånger och Birgitta Rydén Johansson läste en dikt av Atle Burman.

Därefter följde årsmötesförhandlingarna. Ingvar Andersson omvaldes som ordförande och övriga styrelsemedlemmar omvaldes också. Verksamhetsberättelsen redovisade en varierad verksamhet under det gångna året med undantag av februari månad då pandemirestriktioner gällde. Bokcirkel och körsång har varit igång under året, liksom yoga, boule och bowling. Många har varit flitiga att motionera och fylla i friskvårdskort. Föreningen har också ordnat några gemensamma vandringar i olika delar av området. En grupp herrar har slöjdat i hobbylokalen på Brobygården och tillverkat vinster till lotterierna. Avslutningsvis tackade ordföranden alla som på olika sätt bidragit till föreningens verksamhet.

Efter förhandlingarna serverades det kaffe och semlor. Det blev trevligt umgänge vid kaffeborden. Så var det dags för prisutdelning till klubbmästarna i boule och bowling. Segrare i boule blev Harald Simonsson och Anita Johansson och i bowling Majvor Andersson och Leif Karlsson. Det blev också dragning på friskvårdskorten och Lawrence Karlsson uppmanade till fortsatt aktivitet, all rörelse är viktig. Som vanligt blev det också dragning på de sålda lotterierna.

Karin Rosén informerade om yogan som startar igen i Parken, Landsbro nästa torsdag. Till resan till Göteborg i maj finns några platser kvar. Nästa månadsträff blir 8 mars i Ramkvilla, då det blir underhållning av ”De sjungande vaktmästarna”.

Till sist intog kören scenen och sjöng några sånger till Maj-Lis Anderssons ackompanjemang. Ordföranden tackade kören och alla som kommit till årsmötet.