Föreningen bildades redan den 28 juni 1985.

Idag är vi ca 210 medlemmar i åldrarna mellan 65 och 100 år. Ni förstår då att det finns många olika intressen att uppfylla.
Öppna "Kontakta oss" för att se vilka som har olika uppdrag inom föreningen.
Klicka på länkar (årtalen) för att få en tillbakablick från de olika jubileumsåren 2005, 2010 och 2015. År 2015 hade vi en festlig sång som du kan läsa här.

Aktivitet för jubilerumsåret 2020 fick ställas in pga coronapandemin.

Att vara med i pensionärsföreningen innebär också att man ger stöd åt dem som jobbar i förbundet med de stora frågorna: ett förbättrat pensionssystem, lika skatt för pensionärer som för löntagare, en bättre hemtjänst och fler trygghetsboenden. Ja det finns många områden där man kan göra en insats för att vår framtid som pensionärer blir bättre. Eva Eriksson är vår nuvarande förbundsordförande och driver dessa frågor.

Lokala frågor har vi möjlighet att påverka  genom det Kommunala Pensionärs Rådet, KPR. Fyra gånger per år kallas vi till möte med socialnämnden där vi tillsammans med övriga pensionärsorganisationer inom kommunen framför våra synpunkter på äldreomsorgen. Tyvärr så kan inte alla våra önskemål tillgodoses men vi jobbar på så mycket vi kan. Vi hoppas att det är många i vårt samhälle som vill engagera sig i detta viktiga arbete.

Kom och bli medlem, bli delaktig i vår gemenskap och deltag i våra aktiviteter. Föreningens främsta uppgifter är att främja social gemenskap och främja folkhälsam samt att verka för livslångt lärande. Medlem blir du enkelt genom att klicka på länken nedan och fylla i begärda uppgifter.

Ordförande har varit, från start 1985-08-02 Arvid Nilsson, efter Arvid tog Tolda Emanuelsson vid som sedan lämnade över till Bertil Johansson. Sture Leijon fortsatte efter Bertil fram till 2003-02. Märta Ahlgren styrde föreningen 2003-02--2009-02 och efterträdes av Bengt Fälth 2009-02--2013-02. I februari 2013 tog åter en kvinna, Karin Almgren, över ledarskapet fram till 2016-02 då nuvarande man Arne Tenvert tog på sig rollen som ordförande.