Gammelskogen 27 jan

Denna måndagen startade vi vid udden vid Nybro, en del säger att det är rätta Kärleksudden. Vi gick mot Nyhem, vandringsleden en bit, mot Brunared och genom Gammelskogen. Vi var 8 stycken, mulet och grått som vanligt, men inget regn och vi gick 5 km. Utmed Stråken ligger en gammal eka med visst renoveringsbehov. Det ser ut som alla delar finns! En fin platt sten passade bra att sitta på vid fikat. I Gammelskogen står en barklös tall med en stam slät som siden. ___ Förra veckan när vi gick på Ko mosse samlade vi 30 g skräp. Där var rent och snyggt, men tyvärr är det många som lämnar sitt förbrukade snus utmed leden. De flesta var fastfrusna och gick inte att plocka upp. Text och bild med hälsning Helena.