Våra aktiviteter

Här kan du läsa om de aktiviteter vi erbjuder under hela året.

Dag Aktivitet
Måndag
  • Vandring, samling kl 9 vid Pingstkyrkans parkering
  • Boule, Boulebanan kl 13:30 start ev i april
  • Biljard, "Nya" Knuten
  • Vävstugan, Femmanhuset
  • Bordtennis, skjuthallen under Gunnarsbohallen
  • Sångkören, inställd t.v (saknar körledare)
  • Biljard, "Nya" Knuten
  • Boule, Boulebanan kl 13:30 start ev i april
  • Qigong, Missionskyrkans gymnastiklokal kl 10
  • Bokträff, ca en gång/månad, Biblioteket
  • Bridge (Café bridge), "Nya" Knuten ?
Lördag F.n. inget planerat
Söndag F.n. inget planerat

Våra aktiviteter

Studiecirklar Helena Hjerpe 076-1062858, är ansvarig.

Biljard Här samarbetar vi med PRO. Vi spelar på fritidsgården Knuten men vet inte när den öppnar tisdag och torsdag kl. 8.00 - 11.00. Kontaktperson saknas

Bioresor Kerstin Mann 070-5906635 samordnar resorna normalt till Jönköping och håller reda på vilka filmer som visas. Inbjudan att följa med skickas ut med e-post.

Bokträffar Vi träffas ca en fredag i månaden och talar om böcker. Vi tipsar varandra om bra spännande böcker, som antingen finns på biblioteket eller vi kan låna av varandra. Träffen är på biblioteket kl 15 och datum för kommande bokträff bestämmer vi fortlöpande. Ring Ulla Lindmark om du vill vara med och få mer information 070-7352129.

Bordtennis En aktivitet med motion som passar både damer och herrar. Onsdagar 9.00 – 11.00, Skjuthallen under Gunnarsbohallen start kl 0900 kom i tid då dörren stängs kl 9. Kontaktperson:  Hasse Sandström 070-6791201. Gör gärna ett besök på en onsdag.

Boule Här samarbetar vi med PRO. Vi spelar sommartid på bouleplanen bakom Björkgården, måndagar och torsdagar kl. 13.30. Vill du delta, kom upp till boulebanan. Kontaktperson saknas.

Bridge (Cafébridge) Här samarbetar vi med Mullsjö bridgeklubb och PRO, fredagar kl 10:30. Kontaktperson saknas. Kolla på Mullsjö bridgeklubb:s hemsida www.mullsjobridgeklubb.se

Månadslunch Vi träffas ca tredje veckan i månaden på en onsdag, torsdag eller fredag, och besöker en restaurang i närområdet. Äter restaurangens erbjudande om dagens lunch. Vi samåker eller tar tåget om restaurangen är utanför Mullsjö. Kontaktperson Birgitta Fingal 070-2193460. Anmälan skall göras inför varje månadslunch senast fredagen veckan före.

Måndagsvandringar "Lär känna din hembygd" Helena Hjerpe 076-1062858 är samordnare och kan ge dig mer information. Vi träffas på Pingstkyrkans parkering för samåkning kl 09.00.  Det är ingen föranmälan. Turen brukar ta ca 2 timmar och kan vara 3- 6 km lång. Ta med fika.

Sångkören Har f.n. ingen kontaktperson eller körledare

Qigong Kerstin Rimfält 076-1693611 och Gull-Britt Schalin 070-5737804 har hand om denna aktivitet, som är i Missionskyrkans Gympahall torsdagar kl 10--11, anmäl dig till Gull-Britt

Väntjänsten Maj-Lis Gustafsson 073-8046557, är kontaktperson och tar gärna emot intresserade personer till denna verksamhet.

Vävstugan finns nu i Femmans affärscentrum. Vill du vara med och väva kontakta Helena Hjerpe på telefon 076-1062858. Alla pensionärer är välkomna.

Fritidsgården Knuten på Trollehöjdskolan
Boulebanan ligger bakom Björkgården som har adress Skolgatan 14
Pingstkyrkans parkering är på Järnvägsgatan 15.
Biblioteket ligger i kommunhuset på Järnvägsgatan 27.
Femman affärscentrum ligger på Falköpingsvägen 7.
Missionskyrkans gympasal, Havstenshultsvägen 4.