Hornamossen 4 nov

Denna gång åkte vi till Gravsjö och gick i vindkraftparken Hornamossen. Bommen vid ingången var öppen och det avverkades skog i stora mått. Vid vägen ligger stenar och det ser ut som att det legat en jordkällare där.
Gården Hornamossen låg där. Vindkraftverken är lika imponerande varje gång vi går där. Så såg vi några kantareller. Svampsäsongen har varit lång i år. Här plockade jag de första kantarellerna i början av juli.
Vi fikade vid Kallebo och njöt av fika och utsikt innan vi gick tillbaka till bilarna.
Vi var 8 stycken och gick ca 5 km i bra vandrarväder. Precis som det ska vara på måndagarna.
Hälsningar Helena.