Höryd 10 mars

I strålande sol gick vi från Damella mot Kvarnön och Höryd. 7 personer och gick nästan 6 km. Vid vägen genom skogen står ett ihåligt träd. Jag har inget minne av att det stått där så det är alltid något nytt man ser fast vi gått denna runda många gånger. Dammen vid Kvarnön låg spegelblank.
Vi fikade vid Dickson Bah. Det var lite is på den dammen också men den försvann i solen. Vid Höryd har Dickson satt upp staket och grindar. På en av grindarna sitter en fin klocka. Det var så pass mycket vatten i bäcken så det porlade. Bäcken är avrinning till Gravsjön och bytre namn flera gånger. Här heter den Kvarnöbäcken.
Hälsningar Helena.