Hornamossens vindpark 3 nov

Nytt rekord! Vi var 10 stycken på vandringen i Hornamossens vindpark och vi gick ca 5 km.
Det första vi observerade var myrornas generationsboende och hur annorlunda det blir när skogen är borta. Här låg gården Hornamossen och brunnen med lock finns sparad.
Vindkraftverken är höga och det är 2 bonesbilder på utsikt och hur lunchen kan avnjutas på hög höjd. Bilderna är från trakten runt Mariannelund.
Nu porlar det i bäcken igen. Vi såg några små kantareller men vi tyckte inte det var lönt att plocka dem. Vi fikade vid Kallebo med utsikt över dammen där. Vi försökte få ut vekar ur veketåget med mindre lyckat resultat. Det kunde nog kvinnorna förr i tiden.
Hälsningar Helena.