Så här skaffar du SPF appen och blir påmind om vad som händer i SPF Lund Centrum

SPF Lund Centrum är en av många SPF-föreningar som prenumererar på SPF appen.
Den kan varje medlem gratis ladda ner till sin telefon och ställa in så att den visar notiser om vad som är på gång i vår förening. När det kommer en notis (= med en nyhet) plingar det till i telefonen (om du ställt in att du vill ha ljud för aviseringar). Det kommer även upp en liten symbol som visar att det kommit ett nytt meddelande i appen. Här finns instruktioner för hur du skaffar och installerar appen.

Klicka här så öppnas en instruktion för hur man skaffar appen och ställer in den för SPF Lund Centrum. Instruktionen är gjord för mobiler med operartivsystemet Android. Instruktionen är i pdf-format och du skrollar nedåt genom bilderna.

Naturligtvis kan även iPhone-telefoner ha SPF appen. Appen i sig används på samma sätt, men hur man skaffar den skiljer sig lite åt. SPF-föreningen i Ronneby har gjort en instruktion som är mer detaljerad än vår. Där finns bl a instruktion för hur man hämtar appen till iPhone. Klicka här för att se hur SPF i Ronneby beskriver det.