SPF-resor

Här finns ett stort utbud av resor

Västerbottensdistriktet har under hösten 2021 jobbat med ett delvis nytt upplägg. Syftet har varit att samordna planeringen av resor mellan föreningarna i distriktet. Tre kommittéer har bildats för att jobba med frågorna; en för södra länsdelen, en för norra länsdelen, och en för inlandet. Möten har ordnats i Umeå, Skellefteå och Lycksele/Storuman. Till dessa möten där föreningarnas reseansvariga deltagit har också  inbjudits  researrangörer och andra som kan bidra med information och hjälpa kommittéerna med planering av verksamheten.

Det är en förhoppning att detta upplägg ger ett starkt stöd till föreningarnas reseplanering och leder till att resorna fylls. Att det dessutom leder till att resande SPFare lär känna och får vänner bland medlemmar i andra föreningar är en välkommen bonus.

Länk till distriktets resor