Verksamhetsberättelse 2020

Verksamhetsberättelse SPF Seniorerna Robertsfors för år 2020.

Verksamheten år 2020 präglades av Corona pandemins utbrott i februari – mars. Vi hann precis genomföra årsmötet för verksamhetsåret 2019 när all planerad verksamhet fick ställas in. Sedan dess har kontakterna fått ske via telefon och elektroniskt.

Styrelsen har dock inte varit helt overksam. Månadsbrev har distribuerats varje månad till alla medlemmar med mail. Vi har också gått igenom listan över alla medlemmar och ringt dessa för att fånga upp eventuella personer som skaffat mail. Vi har upplevt detta som inspirerande och trevliga samtal.

Styrelsen har även haft digitala möten varje månad för att resonera om läget och försöka hitta möjligheter till någon form av verksamheter. Försök till digitala träffar med medlemmar föll inte så väl ut. Den allmänna inställningen var att hålla ut och se fram emot fysiska möten. Så vill vår generation ha det.

Pandemin blev långvarig, så till den grad, att vi först nu kan träffas någorlunda normalt. Den enda fördelen med pandemin har varit, att vi inte spenderat pengar. Så vi behöver inte hålla igen för kommande år.

Vi ser tillbaka på ett ovanligt år och ser fram emot en ljusnande tider.

Styrelsen gm ordf. Östen Lindberg