Webbinarier

Här finns inbjudningar till digitala föreläsningar som du kan titta och lyssna på.
Vartefter inbjudningar kommer, lägger jag upp dom här.

Webbinarier, utbildningar och utbildningsmaterial 2024

Distrikt och förening: webbinarier och konferenser

Våra webbinarier kan du se enskilt eller tillsammans med andra. Det är fördelaktigt att se dem tillsammans för att diskutera efteråt.

20-24 maj: SPF Seniorernas Folkhälsovecka
Under Folkhälsoveckan sänds ett webbinar varje dag klockan 10:00. Årets föreläsningar handlar bland annat om reumatism, munhälsa och sömn. Föreläsningarna sänd på SPF Seniorernas hemsida och är öppna för alla, även de som inte är medlemmar ännu. Ingen anmälan krävs.
Se aktuellt program här

23 maj kl. 9.30-12: Specialkurs i ekonomi för seniorer
Under en förmiddag går vi igenom psykologiska konsumentfällor, säkerhet på nätet och bedrägerier samt vardagsjuridik. Kursen är digital och genomförs i samarbete med Finansinspektionen. Alla medlemmar är välkomna, sprid gärna inbjudan i föreningen.
Läs mer och anmäl dig här

Webbinarium
Ensamhet och lokal påverkan
Den 29 maj klockan13-15 håller SPF Seniorerna ett seminarium om ofrivillig ensamhet och lokal påverkan. Vad händer just nu och hur kan vi arbeta med frågan i det lokala påverkansarbetet?
Medverkar gör Hillevi Busch, doktor i psykologi och ansvarig för att ta fram en nationell strategi mot ofrivillig ensamhet, Lena Dahlberg, forskare vid Högskolan Dalarna och Karolinska Institutet, Marie-Louise Söderberg, sakkunnig ensamhetsfrågor & Malin Wennberg projektledare pensionärsråd, SPF Seniorerna.
Välkommen till ett webbinarium där vi både får kunskap om det som nu är på gång nationellt inom ensamhetsområdet och tips på hur vi kan påverka och samverka i kommuner och regioner.

Du får ändra till ditt namn och mejladress när du anmäler dej!
Klicka här för att anmäla dig

Tillbaka till aktiviteter

Hälsar webmaster