Hantering av personuppgifter.

Den lag, vilken ersätter den svenska personuppgiftslagen (PUL) kallas GDPR, General Data Protection Regulation och började gälla inom EU den 25 maj 2018.

GDPR innebär att Du, som medlem i SPF Seniorerna Lundensis, ska känna trygghet med hur vi i styrelsen använder dina uppgifter bl.a. mailadresser, telefonnummer m.m.

Styrelsen har därför gått igenom rutinerna om hur vi hanterar medlemmarnas personuppgifter och anpassat sitt arbetssätt i enlighet med den nya lagen.

Personuppgifter förkommer i SPF Seniorerna Lundensis verksamhet inom medlemsregistret, det tryckta programmet, hemsidan och aktivitetsadministration.

Du som inte vill vara med på foto med namn eller bild meddela webbansvarig eller någon i styrelsen.

Vill Du läsa mer om hur vi hanterar detta Klicka här!