Allmän information för SPF-Lundensis

Vi samarbetar med vuxenskolan.

HEMSIDA OCH FACEBOOK
Besök vår hemsida för fortlöpande information om föreningens aktiviteter på www.spf.se/spf-lundensis och vår Facebook-sida: SPF Lundensis.

MÅNADSMÖTEN
Vi har månadsmöten tredje onsdagen i månaden klockan 14:00 med information och underhållning/föredrag. Därefter serveras kaffe/te och bakverk. Mötesavgift 50 SEK.
Lokal: Papegojelyckan, Falkvägen 14. Anmälan till Berit Mansfield.

BUSSUTFLYKT
Vid aktivitet där buss ingår, hämtar och lämnar bussen på Papegojelyckan om inget annat anges.
Anslutning till Papegojelyckan kan ske med stadsbuss nr 2.
Det finns parkeringsplatser mot betalning.

ANVÄNDNING AV PRIVAT BIL VID UTFLYKTER
Vid utfärder där det anges att resan sker med bilar, innebär det samåkning med start från Papegojelyckan.
Bilkostnaden delas mellan alla i bilen. Vi räknar med att bilkostnaden är 30 kronor per mil, vilket delas mellan alla som sitter i bilen. Betalning sker direkt till föraren.
Ansvarig för aktiviteten hos SPF Lundensis tillser att det finns tillräckligt med bilar.

ÅTERBUD
Anmälan är bindande efter sista dag för anmälan. Vid återbud tar vi betalt för de kostnader som föreningen får trots återbudet.
Resebyrå eller bussbolag har sina bestämmelser vid återbud.

MEDLEMSAVGIFT
Medlemsavgiften för år 2024 är 300 kronor.
Om du redan är medlem: invänta inbetalningsavi från centrala förbundet för SPF Seniorerna. Avgiften ska vara betald sista januari.
Vid frågor, kontakta vårt medlemsombud Inger Lagergren.
OBS! Inbetalning ska aldrig göras till Lundensis konto.

MEDLEMSKAP
Intresserad av att bli medlem?
Tag kontakt med föreningens medlemsombud Inger Lagergren 0730-947129 eller inger.lagergren47@gmail.com
Som medlem får du även tidningen Senioren, som utkommer
med nio nummer per år. Tidningen innehåller mycket läsvärt
bl.a. information om vilka förmåner du har som medlem.
Meddela Inger om du har fått ny mailadress eller telefonnummer!

VÄNMEDLEMSAVGIFT OCH BETALNING
Om du är ordinarie medlem i någon annan SPF-förening, kan du
bli vänmedlem hos oss och få samma förmåner som våra ordinarie medlemmar. Avgiften är 100 kronor för 2024.
Betalning sker till vårt bankgiro 269-2473
Det går också bra att swisha till 1230193854.
Ange vänmedlem i meddelanderutan, gäller både bg och Swish.

ANGÅENDE KOSTALLERGIER
Vid anmälan till respektive aktivitet och månadsmöte, glöm inte att samtidigt anmäla eventuell kostallergi.

Här kommer några adresser så att ni enkelt kan hitta och följa information från SPF
SPF centralt: www.spfseniorerna.se

SPF Lundakretsen: www.spfseniorerna.se/lundakretsen (gemensam sida för de sex SPF föreningarna i Lund)

SPF Lundensis: www.spfseniorerna.se/spf-lundensis (vår förenings hemsida)