Kultur, arrangemang och teater våren 2024

Fullbokad

Måndagen den 22 januari                                           24:01

MINA LAPPTÄCKEN - OCH HUR DE TAGIT MIG UT I VÄRLDEN
Bigi Holm, som är vänmedlem i vår förening, har gjort de mest fantastiska lapptäcken. Hon visar dem och berättar hur de kommit till och hur lapptäckena tagit henne på resor runt i världen.
Välkomna till Laurentiigatans träffpunkt måndagen den 22 januari klockan 14:00. Efter föredraget fikar vi. Kostnad 50 kronor.
Adress till Träffpunkten är Sankt Laurentiigatan 18.
Anmälan till Inga-Lena Herrmann och betalning till Lundensis konto senast den 19 januari.

Onsdagen den 7 februari                                             23:27

TURANDOT
Fullbokad

Måndagen den 26 februari                                          24:03

KARATE, SJÄLVFÖRSVAR
Karate är en japansk kampkonst med träning för både kropp och själ då den bjuder på en allsidig fysisk och psykisk träning. Karaten är genomsyrad av traditionella ideal och man förbättrar styrka, smidighet, kondition och mentala färdigheter – samtidigt som karate är ett självförsvarssystem. Karate som självförsvar för seniorer vänder sig till dig som vill lära dig grundläggande självförsvarstekniker, öka ditt självförtroende och förbättra din allmänna fysiska hälsa. Vi jobbar med grundläggande tekniker med fokus på att undvika och avvärja attacker.
Vi tränar i mjuka kläder (gympakläder) och barfota.
Du behöver inte vara tränad, smidig eller stark för att vara med!
Vi träffas på Skiffervägen 102 (Gastelyckan) i Lunds Karateklubbs träningslokal (dojo) klockan 13:00. Du kan ta dig dit med buss 5.
Max 30 deltagare.
Anmälan till Maggan Eklund senast 19 februari.

Torsdagen den 25 april                                                24:06

MANNEKÄNGUPPVISNING

Vi träffas på Papegojelyckan klockan 18:00 för att få se en mannekänguppvisning med kläder från O’Nilsson i Eslöv. Vi får bl.a. se vårens och sommarens mode för damer.
Lite tips och idéer om vad garderoben eventuellt behöver i vår. Förfriskningar och något därtill serveras.
Kostnad 60 kronor.

Anmäl till Berit Mansfield senast 5 april. Betalas senast 11 april till SPF Lundensis konto.

Tisdagen den 21 maj                                                    24:07

GUIDAD TUR - LUND PÅ MEDELTIDEN
Jonny Andersson från Lunds ideella turistinformation tar oss med på en tur till platser i Lund med intressant medeltida historia. Vandringen tar ca 1 1/2 timme och vi startar vid Drottens kyrka, Kattesund klockan 10:30. Vi besöker Drottens kyrkoruin och fortsätter sedan till olika platser med anknytning till medeltiden.
Turen är gratis. Max 20 deltagare.
Anmäl till Inger Lagergren senast 14 maj För dem som vill avslutar vi med gemensam lunch som var och en betalar. Ange vid anmälan om du vill delta i lunchen så bokar vi bord.

Tisdagen den 24 sept        24:10
JOYRIDE THE MUSICAL
Har världspremiär på Malmö Opera i september 2024. ROXETT ’s musik ligger till grund för musikalen och handlingen är hämtad från Jane Fallons relationskomedi Got You Back. Ett triangeldrama, där kvinnorna Stephanie och Katie ingår en pakt för att ge Joe en läxa. Frågan är om det blir som de tänkt och vad gör de då? C’mon join the joyride! En bergochdalbana full av humor, glädje, upptempolåtar och powerballader. 20 biljetter à 580 kronor är bokade till den 24 september klockan 19:00.

Anmälan senast 24 juni till Ann Fahlcranz. Betalning senast 30 juni till SPF Lundensis bankgiro.