SPF-Lundensis

SPF-Lundensis!
Seniorföreningen för den unga glada senioren i Lund.

Bästa medlemmar i SPF Seniorerna Lundensis!

SPF Seniorerna Lundensis är en förening för oss som avslutat vårt yrkesliv och som vill fortsätta att hålla oss informerade och göra livet roligare genom upplevelser tillsammans. Det är lättare att ta initiativ till att gå på föredrag, underhållning eller studiebesök när man gör det tillsammans.
Utnyttja ditt medlemskap i SPF Seniorerna Lundensis och kom med på det vi har att erbjuda! Du finner vårens utbud i det programblad du nu tar del av. På vår hemsida www.spf.se/spf-lundensis finner du uppdaterad information om alla våra aktiviteter.

Det är roligt och inspirerande att medverka till att människor kommer samman och upplever något gemensamt. Det är mycket av idén i den lokala verksamheten. Men det gör sig inte självt. Allt bygger på ideellt arbete. Det krävs kreativa medlemmar som ställer upp för andra och en ekonomi för att genomföra och administrera allt.

Årsmötet i februari 2020 beslutade om en höjning av medlemsavgiften med 20 kr till 300 kr. Av dessa går 160 kr till den rikstäckande verksamheten i SPF Seniorerna i sitt arbete att driva opinion och påverka beslutsfattare, samt tidningen Senioren. Ytterligare 30 kr går till SPF Skånedistriktet för att driva frågor av regional karaktär. Resterande 110 kr stannar i vår lokala verksamhet. Det är vår förhoppning att du, med vårens programutbud, skall uppleva fortsatt glädje och nytta av att vara medlem i SPF Seniorerna Lundensis.

Normalt ses vi på Papegojelyckan, Falkvägen 14, både när vi träffas på månadsmöten och när vi skall resa iväg. P.g.a pandemin så kan vi inte träffas där utan träffarna är flyttade till Västerkyrkan på Byggmästargatan 21.
Låt oss hoppas att vi kan få njuta av våren tillsammans!

Välkommen !

Styrelsen