Årsmöte 13 februari

Tisdagen den 14 februari höll vi vårt årsmöte.
Det var ett ovanligt välbesökt möte, drygt 90 personer hade sökt sig till Lindgården. Efter att alla hälsats välkomna höll vår ordförande en kort parentation över åtta medlemmar som avlidit under året. Därefter tog själva årsmöteshandlingarna vid. Mötet leddes som vanligt av Rolf Johnson och Elisabeth Lindberg, som med van hand ledde det hela. Hela styrelsen fick förnyat förtroende förutom Olle Burström som avsagt sig vidare uppdrag. Vi tackar Olle för hans år i styrelsen och hälsar Lennart Ahnstedt välkommen in istället. Styrelsen tackar för förtroendet och vi lovar att göra vårt bästa för att ni ska fortsätta komma på våra aktiviteter. Vi har ökat vårt medlemsantal och passerat 400, och våra möten ligger nu på ca 90 st. besökare i snitt, vilket tyder på att ni uppskattar vårt program. Efter avtackning med blommor och applåder var det dags för Helen Plym från Jönköpings kommun. Hon informerade om kommunens äldreboende, vad som är aktuellt idag och vad som kommer hända i framtiden. Vi fick också information om kommunens hemtjänst. Dagen avslutades med fika och sedvanlig lottdragning. Vinstchanserna hade ökats dagen till ära med dragning även på entrébiljetten och våra motionskort.
Vinnare på motionskorten blev Elisabeth Lindberg, Karin Wängstre och Ulla Bark Johnson. Grattis!

Efter en intensiv dag drog vi oss så hemåt, nöjda och belåtna.

Vid tangenterna Göran Viklander

Se fler bilder här