Månadsmöte 10 maj

Månadsmöte tisdagen 10 maj
SPF Östers månadsmötet hade lockat ca.50-60 medlemmar att delta.
Ordförande Göran Viklander inledde mötet med en resumé på aktiviteter som varit sedan förra månadsmötet och informerade därefter om kommande aktiviteter under maj och juni.
Närmast kommer ett studiebesök i Bottnaryds kyrka, och en utflykt till Klevens Cafe. Vidare gör vi ett besök på Museet Svenska Trägubbar i Mullsjö och en japansk trädgård i Furusjö. Terminen avslutas med vår årliga tradition med jordgubbstårta i Bönared.
Göran informerade också att utomhussäsongen startat med Bangolf på torsdagar, Boule startar tisdagen den 17 maj och Måndagsgympan startar den 23 maj på Lustigkullen

Därefter informerade Eva och Rickard från Brottsofferjouren om sin verksamhet. Det är en ideell förening som kostnadsfritt ger stöd åt människor som utsatts för våld, blivit vittne till brott eller är anhörig till någon som drabbats. De arbetar också som vittnesstödjare vid Tingsrätten och Göta Hovrätt.

Vi fick också höra om olika brott som äldre kan utsättas för. Det är fantastiskt att brottsofferjouren ställer upp frivilligt och helt utan ersättning. Heder åt er och ett stort tack för att ni kom och berättade om er verksamhet. Dagen avslutades med fika och lottdragning.

Vid tangenterna Göran Viklander
Se fler bilder här