Månadsmöte 16 december

Månadsmöte med Lucia
Tisdagen den 13 december samlades över 100 förväntansfulla medlemmar på Lindgården för månadsmöte med lucia. Luciatåget bestod av elever från årskurs 5 på Prolympia. Det var ovanligt charmigt och innehöll traditionella sånger och ett överraskande inslag av två elever som spelade fiol och saxofon. Det krävs en hel del mod att att spela solo inför 100 besökare. Alla var imponerade och applåderna ville aldrig ta slut.

Efter detta blev det lite historia kring Lucia och hur hon blev avrättad och sedermera ett helgon. Vi hann också med lite information om kommande program, bland annat har vi en medlem som vill starta en cykelgrupp. Man behöver inte vara någon vältränad atlet för att vara med, det räcker att man vill träffas i grupp och få lite motion. Mer information om detta kommer under våren. Dagen avslutades med lite julpyssel och lottdragning. Ett dignande prisbord hade lockat många att köpa lotter. Nöjda och belåtna vandrade vi sen hemåt.
Vid tangenterna Göran Viklander

Här finns fler bilder