Månadsträffar 2018

Lite rapporter från det vi gjort 2018

19 januari 2018

Ordförande hälsade välkommen till dagens träff. 85 medlemmar trotsade vinter och kyla den här dagen. Vi välkomnade dagens gäster "Vi Två" Berit och Mats Sandtröm,som ansvarar för dagens underhållning. Maj Britt meddelar att gymnastiken startar på måndag efter juluppehållet. Boulen går igång på tisdag i Alfta. Christer talade om IT satsningen och visade vad som finns på vår hemsida. Han visade exempel från YouTube där det finns oändligt mycket intressant att se.
"Vi Två" startade sedan musiken med fart och fläkt, musik helt i våran smak.
Kaffepaus och en stunds mingel. Musiken fortsatte med låtar från 50 och 60 tal. Lotteridragning avslutade dagen. Nästa månadsträff är Årsmötet den 16 februari. Tack för en trevlig eftermiddag.

Dan Hälsing

16 februari 2018 Årsmöte i föreningen

16 mars 2018

Ännu en lyckad Månadsträff för våra medlemmar. Efter uppstart med mingel, allmän information till medlemmarna kunde vi presentera dagens atraktion nämligen 5 fullfjädrade undehållare med tema Carl Öst.
Idag har vi uppmärksammat musikfamiljen Öst på SPF-Seniorerna/Edsbyn. Simon och Mauno Öst, Tord Berbres, Bror Fagerhof och Arne Harrysson framförde ett knippe av Carl Östs folkkära "andliga sånger". Läste Calles underfundiga dikter och berättade anekdoter från hans rika musikliv. Som avslutning fick de oss att mangrant ställa upp på hans "Knäna böj och armar uppåt sträck". Smyrnakyrkans festvåning såg nästan ut som under ett Billy Graham-möte!
En härlig dag med dessa trubadurer!

Christer Faberstedt