Julbord 2023

Torsdagen den 23 november avhölls det traditionella julbordet.

• I glada vänners lag
  • Kjell Thiger underhöll med sång och musik
  • I glada vänners lag
  • Kjell Thiger underhöll med sång och musik

Ett åttiotal medlemmar slöt upp för årets julbord, nytt för året var att föreningen valde Hockeyborg (f.d. Oreborg Hotell och Restaurang) i Furudal som träffpunkt.

Valet av ny träffplats för julbordet visade sig bli en riktig höjdare.
Personalen hade verkligen gjort sig mån om att, tillfredsställa alla smakinriktningar. Visst, någon kommentar kom väl om att något saknades (Dopp i grytan t.ex. skribentens anmärkning) men det mesta fanns med.
Så valet av träffplats inför 2024 års julbord är nog redan säkrat.

Kvällens underhållning stod den evigt unge Kjell Thiger för.
Med en bred repertoar av musikaliska örhängen spelades och sjöngs det, såväl före som under tiden träffen varade.
Skribenten har hört rykten om att Kjell har planer på att avsluta sin mångåriga karriär. Så naturligtvis ställdes frågan, när skall du avsluta. Kjell mumlade något om ålder, tid, slit och något annat. Då ingrep hustrun och sa, jo nog ska han avsluta, jag vet inte bara vilket år.

Sedvanliga lotterier och Bingospel genomfördes.
Som kuriosa kan nämnas att, Hockeyborgs personal kammade hem i särklass flest lotterivinster.

SPF-Seniorerna Orebygden vill framföra sitt hjärtliga tack till;

• Personalen på Hockeyborg, för ett väl tilltaget julbord och positiv atmosfär.
  • IFK Ore (Anders Andersson) för att, snabbt som blixten hjälpa oss med lotterivinster. Då de priser vi blivit lovade från annat håll, fallerade till 100%.
  • Alla medlemmar som deltog och förgyllde årets julbord.'

Väl mött under 2024 och de aktiviteter som då kommer att erbjudas.