Årsmötet 2023

Här kan du läsa lite om vad som hände på årsmötet
2023-02-21.

Årsmötet avhölls den 21 februari i f.d. komunalhuset i Furudal .
Ett trettiotal medlemmar anslöt till mötet, där förutom sedvanliga årsmöteshandlingar behandlades även bjöd på musikalisk underhållning.

Mötet inleddes med en kort recitation av ordförande över medlemmar som lämnat oss under året, varvid ett ljus tändes och avslutades med en tystminut.

Därefter följde årsmötet som av deltagarna ansågs vara stadgeenligt utlyst. Mötet i sig är inte så mycket att orda om då allt gick ganska snabbt. Som gammal föreningsräv funderade undertecknad på, om det var kaffet eller underhållningen som lockade.

Hur eller hur, efter att mötesordförande Elvine Lindell, dragit klubban i bordet och förklarat mötet för avslutat vidtog inmundigande av kaffe och dagen till ära semla. Vi avhöll ju mötet på den officiella Semeldagen.

I samband med fikeriet underhöll Fällman med vänner, som framförde en rad "Gyllene Hits" till deltagarna stora förtjusning.

Som sig bör på ett möte var det både lotterier och bingo med fina priser.

Styrelsen som valdes inför 2023 ser som följer:

Ordförande
Elvine Lindell