Distriktsstämma 2023

Fredagen den 30 mars genomförde SPF Seniorerna Bohusdistriktet sin stämma på Ljungskile folkhögskola. 90 ombud från 26 föreningar trotsade vädret och deltog i stämmoförhandlingarna.

Distriktsstämmans förhandlingar leddes med van hand av Elving Andersson Viken, Uddevalla. Presidiet från vänster sekreterare Lars B Andersson, vice ordförande Ann-Christine Baar, ordförande Elving Andersson och  vice sekreterare Ingalill Johansson.

Till distriktsstyrelse 2023 omvaldes ordföranden Ann-Christine Baar Svalan, Margareta Andersson Tjörnveteranerna, Barbro Månsson Vintergäcken och Cicilia Wingren Strömstararna (nyval). Sedan tidigare valda styrelseledamöter består av Ingalill Johansson Svarteborg, Stanley Lysell Strömmen och Claes Toreld Kvillebygden.
Verksamhetsplanen för 2023 beslutades och där framgår bland annat att distriktet fortsatt ska stötta föreningar och medlemmar att bli mer digitala. Vidare betonas vikten av att tillvarata seniorers intressen genom att bevaka samhällsutveckling, bedriva påverkan och opinion. Bland 2023 års påverkansfrågor diskuterades vaccinations- och screeningsprogram utan åldersdiskriminering samt en hemtjänst med kvalitet.

Ett stort grattis framfördes till Anders Sandblom, SPF Seniorerna Sörbygden, som vann förra årets värvningstävling inom Bohusdistriktet. Föreningen värvade hela 27 (18,24%) nya medlemmar under perioden oktober och november 2022. Grattis till SPF Seniorerna Sörbygden!

Ordföranden avtackade avgående sekreteraren Lars B Andersson för stora och värdefulla insatser liksom avgående Håkan Söderström, sammankallande i valberedningen.

Efter en god lunch underhöll Gåke Trubadur med visor och historier från Bohuslän.

Nedan finns alla handlingar till stämman, klicka på respektive dokument för att öppna.

Kallelse Årsstämma 2023
Program och anmälan distriktsstämma