SPF-appen

SPF-appen är en app tillgänglig för smarta mobiltelefoner och surfplattor. Den förmedlar information från föreningens, distriktets och förbundets hemsidor.

Speciellt med den här appen är att när en "Nyhet" publiceras på föreningens hemsida så skapas en pushnotis i telefonen, som uppmärksammar att något nytt om SPF finns att ta del av.

Appen kan laddas ner utan kostnad på samma sätt som andra appar från Appstore (för iPhone och iPad) och Google Play för apparater med Andoid operativsystem (t ex Samsung, Huawei, Doro). För att hitta SPF-appen, sök på: "spf seniorerna".

När appen öppnas uppmanas du välja förening. Tryck då först på knappen "Välj distrikt" och tryck på Bohusdistriktet. Sedan får du bläddra bland de föreningar som är med och trycka på "välj" på den förening du vill följa.

Bohusdistriktets styrelse tror att den här kanalen kan bidra till ett än bättre informationsflöde till glädje och nytta för våra SPF-medlemmar. Lycka till med installationen!

Klicka här och läs manual för nerladdning av SPF-appen.