Material från ordförandekonferens -21

Äntligen efter nästan två års väntan genomfördes en fysisk konferens.
Av sorlet att döma i konferenssalen var mötet efterlängtat. Många deltog för första gången på distriktets ordförandekonferens. Massor av erfarenheter och råd utbyttes under dagen.
För att lätt kunna skapa nätverk i distriktet blev föreningarna placerade kommunvis och även intill närliggande kommuner.

Dagen inleddes efter kaffet med att vår ordförande Ann-Christine Baar rapporterade från Kongressen 2021. Mål och strategier 20–23 togs upp. Nästa kongress är i Stockholm 2023. Informerades också om stadgarna som antogs.

Margareta Andersson, distriktets utskott för Seniorekonomi, informerade om vad föreningarna kan göra utifrån det boendepolitiska programmet för att påverka kommunens tjänstemän/politiker i boendefrågor.

Veronica Sjölin, marknadschef SPF Seniorerna, var inbjuden för att tala om marknadsföring hur man behåller sina medlemmar, rekryterar nya och kanske återrekryterar medlemmar som lämnat föreningen under pandemin.

Efter en god lunch återsamlades deltagarna för lite allmänna samtal och frågor.

Anders Sandblom från SPF Seniorerna Sörbygden visade och berättade om SPF appen. Något som alla föreningar kan ansluta sig till mot en kostnad på ca 3 kr/medlem.

Deltagarna fick sedan skriva ner vad som önskas från Bohusdistriktet. Bland önskemålen fanns funktionärsutbildningar till styrelserna och hemsideutbildning. Några föreningar önskade även besök från distriktet.

Dagen avslutades med ett stort tack till alla närvarande som bidragit till en trevlig träff.

Nedan hittar du material som användes under dagen.

Mål och strategier 2021-2023
Boendepolitiskt program