Årsmöten

SPF Bräkne-Hoby har den 25 feb 2025 haft årsmöte i Bygdegården med ett 40-tal medlemmar.

Mötet började med parentation för 8 medlemmar som gått bort under 2024. Tommy Persson läste 2 dikter av Dan Andersson. Parentationen avslutades med en tyst minut.

Ordf Birger Fogdestam hälsade alla välkomna och förklarade årsmötet öppnat. Till ordförande för årsmötet valdes Bo Nilsson och till sekreterare valdes Erika von Buxhoeveden. En avgång ur styrelsen och som nya i styrelsen invaldes Erika von Buxhoeveden och Lars Nilsson som därmed utökades till 7 medlemmar. Medlemsavgiften bibehölls vid 340 kr per år. Årsmötet avslutades och ordf Birger informerade om en 3-dagars bussresa till Tyskland i maj månad som SPF Ronneby anordnar ihop med Trossö buss och där det finns platser kvar. Föreningen har även på försök startat en filmcirkel där historiska och andra intressanta filmer visas varannan vecka. Mötet avslutades med kaffe och semla.