Fiske! Grill! Casting!

Hej allihop

Ursäkta att jag stör så här i söndagsfriden men jag måste berätta att vi fått ett exklusivt erbjudande.

Fiskeföreningen Vattnan bjuder in till grill, casting och fiske onsdagen den 22/5, kl 10.00.
Vi börjar med att prova på Casting, fiske på land. En typ av prickskytte med kastspö. En sport med många olika grenar.
Vi möts vid parkeringen vid Forma Gym och provar på casting på parkområdet vid boulebanan.
Därefter samåker vi i egna bilar till Tolsjön, som ligger mellan Sockenstugan och Finnerödja.
Fiskeföreningen Vattnan bjuder där på grillad korv och kaffe. De som är intresserade kan provfiska med assistans från fiskeklubbens medlemmar. Nyligen är öring isläppt och förhoppningsvis på hugget. Ta med eget spö om du har, men fiskeföreningen kan tillhandahålla några. Fiskeföreningen löser fiskekort som kan användas året ut.
För de icke fiskeintresserade kan vi föreslå en promenad runt sjön.
Ingen kostnad utöver bilresan. Ingen anmälan nödvändig
Bilväg med parkering 50m från sjön. Tveksamt med rollator, lite rötter och stenar.
Ta på lämpliga skor för promenad på skogstigar.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och så en rapport från Brf Bofinken.

Vi har hittills slagit förra årets intäkter med 800: -.
Vi har i år hittills skickat in 9800: - till Cancerfonden, ett fantastiskt resultat!
Vi har i dag 31 betalande hyresgäster.
Som alla hyror gäller hyran bara för en viss tidrymd, i BRF Bofinkens fall gäller den 1 år. Så de som var med i insamlingen förra året och inte betalat kommer plockas ner från väggen och skyltarna kommer gå i skroten.
Men än finns det plats för nya och gamla hyresgäster att göra en insats mot cancern.