Julfest dec 2017

• Katarina Wilandh läser Viktor Rydbergs dikt "Tomten!
  • Christian Bergkvist
  • Katarina Wilandh läser Viktor Rydbergs dikt "Tomten!
  • Christian Bergkvist

Julfest 2017

På självaste luciadagen passade SPF Kaprifolen på att ha sin julfest. Ordförande Berit Rydberg kunde räkna in 74 pigga medlemmar som hon hälsade varmt välkomna.

Träffen började med glöggmingel, ett säkert sätt att få upp stämningen. Man vandrar omkring med sitt glas och pratar med än den ena, än den andra, och förhör sig om julplaner och annat.
Sedan var det dags för supén, en delikat landgång skapad av Börje Magnusson, samt kaffe och hembakad kaka. Under måltiden kunde man lyssna till den duktiga musikern Christian Bergkvist som hade en rik repertoar. Ibland sjöng vi med, åtminstone i julsångerna.

I pausen läste Katarina Wiland Viktor Rydberg dikt "Tomten", en stilla stund i allt glam.

Den nyblivna jubilaren Inga Grundberg, 85 år, hyllades med vin och blommor, varefter det var dags för den populära lotteridragningen. Första pris, en hink fylld med godsaker, vanns av Annette Carlsson, som ansvarar för Kaprifolens hemsida. Mycket välförtjänt, tyckte alla!

Ordförande avslutade kvällen med att tacka den duktiga värdgruppen och önska oss alla God Jul. Medlemmarna hälsades välkomna tillbaka den 17 januari, då det är dags för första mötet 2018.

Agneta Bager-Josephson