Om föreningen

SPF Seniorerna arbetar på tre nivåer med att främja pensionärernas intressen. Förbundet bevakar pensionärspolitiska frågor på riksnivå t ex pensioner och skatter och ger ut tidningen Senioren. Distrikten arbetar på region- och kommunnivå med äldrefrågor och är också service- och samordningsorgan för föreningarna. Föreningarna arbetar med lokala pensionärsfrågor, helt ideellt utan anställda funktionärer.

Vår förening bildades 1985 och har för närvarande drygt 430 medlemmar. Medlemmarnas intressen tar vi tillvara bland annat genom att framföra våra synpunkter till kommunens ledning i en konstruktiv dialog. Vi bedriver också en livlig föreningsverksamhet med samkväm, möten, resor, studiebesök, friluftsverksamhet, m.m.

Våra aktiviteter har vi delat in i fasta och övriga aktiviteter.

Fasta aktiviteter

Dessa aktiviteter äger rum på återkommande "fasta" dagar, till exempel bridge på tisdagar och torsdagar.  Klicka här eller välj Aktiviteter - Fasta aktiviteter i menyn.

Övriga aktiviteter

Den här typen av aktiviteter planerar vi halvårsvis. Vissa kan även tillkomma med kortare varsel. Klicka här eller välj Aktiviteter - Övriga aktiviteter i menyn. Referat av genomförda sådana aktiviteter hittar du genom att klicka här eller välja Aktiviteter - Genomförda aktiviteter i menyn.

Medlemsblad

Några gånger per år ger vi ut ett medlemsblad som en pdf-bilaga via e-post till dem som har meddelat oss sin e-postadress, och i tryckt form via snigelpost till övriga. Utgivna medlemsblad hittar du även på hemsidan. Klicka här eller välj Medlemsblad i menyn.

Kontaktuppgifter

Föreningens kontaktuppgifter, mm hittar du genom att klicka här eller välja Kontakta oss i menyn.

Föreningens bankgirokonto

Kontonumret är: 5093-3159

Vår Facebook-grupp

Vi rekommenderar dig som har ett Facebook-konto att gå med i vår FB-grupp som  ger styrelsen möjlighet att snabbt få ut viktig information till dig. Men tanken är också att du, om du vill, ska kunna delta med egna inlägg och kommentarer relaterade till föreningens verksamhet.

Gruppen är en s k privat grupp vilket innebär att endast gruppmedlemmar kan se inläggen. Övriga kan bara se gruppens namn och vilka medlemmar som ingår.

Detaljerade uppgifter om våra aktiviteter hittar du här på hemsidan och här får du även information om eventuella ändringar rörande aktiviteter. Hemsidan besöker du kanske inte så ofta, men via Facebook har du informationen direkt i din telefon/surfplatta/dator när uppgifterna publiceras.

Är du tveksam till att använda Facebook, klicka här.

Här kan du se hur vår Facebook-sida ser ut.  Klicka här.

Klicka här för att skapa ett eget Facebook-konto. När du har ett FB-konto kan du söka i FB-appen efter t.ex. "spf vikingarna" på din mobil, surfplatta eller dator så bör du komma till vår grupp där du vid första besöket kan ansöka om medlemsskap. Det  beviljas normalt samma dag. Välkommen till gruppen!