Försäkringar

SPF Seniorerna har centralt förhandlat fram förmånliga gruppförsäkringar för dig som är medlem i en lokal SPF-förening.

Livförsäkring samt olycksfallsförsäkring - heltid

En olycksfalls- och livförsäkring erbjudes alla nya medlemmar i SPF Seniorerna genom Skandia och tecknas individuellt och gäller så länge som du är medlem i SPF Seniorerna. Försäkringen är kostnadsfri de första tre medlemsmånaderna.

Gruppförsäkringen omfattar en livförsäkring på 1 prisbasbelopp (52500 kr för 2023) samt en olycksfallsförsäkring.

Skandia förköpsinformation 9550 SPF.pdf

Mötesförsäkring

En olycksfallsförsäkring för medlemmarna finns också genom Skandia och med denna är du försäkrad när du deltar i alla aktiviteter som anordnas av SPF Seniorerna.

Mötesförsäkringen är en kollektiv försäkring som gäller möten, aktiviteter, resor med mera som är anordnade av någon förening, distrikt eller förbundet centralt. Försäkringen gäller även under resor till och från sådan verksamhet.

Mötesförsäkringen betalas av förbundet och behöver inte tecknas av den enskilde medlemmen utan ingår i medlemsavgiften.

Skandias mötesförsäkring Villkor 7890.pdf

För detaljerad information om gruppförsäkringarna hänvisas till SPF förbundets hemsida.

Länk till SPF Seniorerna/förbundet