TEATER OCH MUSIK

Viktig information finns under "anmälan och betalning" nedan.

Teater, musik

Anmälan görs till Maggie Bergholtz på imbergholtz@gmail.com eller 070-403 15 37

Glöm inte att ange ditt telefonnummer. Anmälan är bindande efter anmälningstidens slut. Anmäls förhinder före anmälningstidens slut, återbetalas biljetten. Vänligen meddela förhinder på samma e-postadress eller telefonnummer.

Vid fullbokat finns som regel reservlista. Betalning görs till SPF:s bankgiro 711- 1180. OBS! Enbart inbetalning gäller inte som anmälan. Fyll i föreställning, datum och avsändare. Om betalning inte gjorts före anmälningstidens utgång är anmälan ogiltlig. Angivet pris gäller inklusive buss. Buss avgår från Prästgatan.

Tolvskillingsoperan söndagen 11 februari

Londons mest beryktade brottsling, Mackie Kniven, har precis gift sig med Polly. Hennes pappa, tiggarkungen Peachum, är dock missnöjd med äktenskapet och försöker få sin svärson i fängelse. Det visar sig vara svårt eftersom polischefen är en av Mackies bästa vänner. Så börjar en musikalisk resa i den undre världen bland tiggare, småtjuvar, prostituerade och korrumperade polismän. Bertholt Brechts opera med musik av Kurt Weil och i regi av Sofia Adrian Jupither. Plats: Dramatens stora scen. Tid: Buss avgår kl. 14.00. Föreställning kl.16.00.

Pris: 870 kr för medlemmar, 980 kr för icke medlemmar. Anmälan och betalning senast 16 januari.

Änglagård söndag 28 april

Precis som i filmen börjar musikalen med ett dödsbesked som får Fanny Zander att söka upp sina rötter. Tillsammans med sin vän Zac lämnar de nattklubbslivet i Berlin för att ta sig hem till den lilla byn Yxared, belägen djupt inne i de västgötska skogarna. Deras storslagna entré i det lilla samhället blir en kulturkrock som rör upp känslor hos byborna men även skapar nya livslånga band. Föreställningen bygger på Colin Nutleys film Änglagård, med stor ensemble, en tolvmannaorkester och med bl.a. Tommy Körberg och Helen Sjöholm.

Plats: Oscarsteatern Tid: Buss avgår 13.00. Föreställning kl.15.00

Pris: 1200kr för medlemmar, 1300 för icke medlemmar. Anmälan och betalning senast 13 mars.