MEDLEMSINFORMATION

Aktuellt!

Hantering av dina personuppgifter

SPF Seniorerna lagrar dina personuppgifter enligt gällande lagar och regler. När du uppger dina personuppgifter hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Om du har frågor om vår hantering av personuppgifter vänd dig till medlemssekreterare Lena Söder e-post lenasoder@yahoo.com eller tel. 070-540 96 12.

SPF Seniorerna mötesförsäkring

SPF Seniorerna har en mötesförsäkring för samtliga aktiviteter med SPF. En olycksfallsförsäkring för medlemmarna finns genom Skandia och med denna är du försäkrad när du deltar i alla aktiviteter som anordnas av SPF Seniorerna. Mötesförsäkringen är en kollektiv försäkring som gäller möten, aktiviteter, resor med mera som är anordnade av någon förening, distrikt eller förbundet centralt. Försäkringen gäller även under resor till och från sådan verksamhet.

Mötesförsäkringen betalas av förbundet och behöver inte tecknas av den enskilde medlemmen utan ingår i medlemsavgiften. För detaljerad information om gruppförsäkringarna hänvisas till förbundets hemsida

Medlemsavgift

Medlemsavgiften för 2024 är 270 kr enligt beslut på årsmötet 2024. Den betalas till förbundet med det inbetalningskort med förfallodag 31/1 som skickades ut före årsskiftet 2023.

Det underlättar både för oss och för dig själv om du använder det inbetalningskort som då skickas till dig så att din årsavgift registreras på ett korrekt sätt.

Alternativt betalar du via internet och då använder du bankgironummer 505-1743 och anger det personspecifika OCR-nummer som står på inbetalningskortet. I hushåll med flera medlemmar måste ni alltså betala avgiften för var och en separat.

OBS! Avgiften måste vara inbetald senast 1 april 2023! Därefter anses medlemmen ha begärt sitt utträde och medlemskapet upphör med automatik!

Om du tappat bort ditt inbetalningskort, vänd dig till medlems-sekreteraren som hjälper dig att ta fram OCR-numret.

Avgifter för aktiviteter i föreningens regi betalas till bankgiro 711-1180. Glöm inte att ange ditt namn och vilken aktivitet det gäller.

Glöm inte heller att uppdatera din e-postadress till vår medlems-sekreterare Lena Söder lenasoder@yahoo.com så att vi kan nå dig med aktuell information.