FÖRENINGEN

Ordföranden har ordet våren 2024

Kära medlemmar!

Vårprogrammet som ni här tar del av, är som vanligt fullmatat. Vi har mycket som vi känner igen, men vi försöker också förnya oss. Pubaftnarna, som vi startade med i höstas, var populärt, så det fortsätter vi med och vi avslutar säsongen med en tipspromenad och grillning i stället för det traditionella månadsmötet.

Vi uppskattar när medlemmarna hör av sig med förslag. Som jag skrev om i höstas, så funderar vi över om vi ska ändra på utbudet. Förra våren var det dålig anslutning till både resor och teater, men teaterresorna har varit fulltecknade i höstas och resan till Sardinien fyllde vi nästan med egna medlemmar. Hemtjänstindex, som jag skrev om i höstprogrammet, publicerades den 5 december i sin andra upplaga. Den visade att Sigtuna kommun fått en betydligt förbättrad placering, nr 45 från tidigare nr 238! Av de fyra delindexen är det framför allt biståndshanteringen som blivit bättre, men fortfarande är hemtjänstutförandet inte tillfredställande; plats 229 mot förra året 285 (av 290 kommuner).

I samarbete med PRO arbetar vi också på att försöka få kommunen att skaffa hjärtstartare till äldreboendena. Och så har vi meddelat kommunen att vi gärna vill vara med och påverka hur Humlegården ska användas! Även här får ni gärna komma med idéer och önskemål.

Varmt välkomna till vårens aktiviteter, Vårprogrammet 2024

Britta Kaul/Ordförande