Vad är SPF Seniorerna?

SPF Seniorerna är en ideell intresseorganisation, partipolitisk och religiöst obunden. Den vill ge pensionärerna möjlighet att under gemytliga former träffas samt att med kraft bevaka pensionärsfrågor. SPF Seniorerna är en medlemsorganisation för personer som är berättigade till pension oavsett ålder. SPF Seniorerna har i dag 850 föreningar i 27 distrikt.

I SPF Seniorerna är man medlem därför att:
• det finns någon som bevakar "äldrefrågorna"
• för den fina sociala gemenskapen och att på "äldre dar" kunna knyta nya kontakter
• det stora utbudet av studiecirklar och aktiviteter
• fördelarna med rabatter inom olika områden

SPF Seniorerna i Hjo har drygt 300 medlemmar. Vi hälsar alla nytillkomna hjärtligt välkomna.

Föreningsmöten hålls i regel första måndagen i månaden i Församlingshemmet om inte annat anges i annonsen.

Medlemsregister

Byter du postadress, e-postadress eller telefonnummer vänligen meddela medlemsansvarig Ulf Josefsson på bibbi-ulf.josefsson@telia.com eller telefon 0503-319 94.

Arbete i föreningen

Allt arbete i föreningen bygger på frivilligt och ideellt arbete och engagemang och medlemmarnas idérikedom. Vi vet att mycken kompetens finns bland våra medlemmar. Denna kompetens vill vi ta vara på. Kanske kan du berätta något spännande från ditt innehållsrika liv, kanske något med bilder från en resa, eller om möten med andra människor. Känner du för att leda en studiecirkel i ett ämne som ligger dig varmt om hjärtat är vi alltid beredda att lyssna på dina förslag.

Kort om vår verksamhet

Vår verksamhet är mångskiftande. Vi försöker så långt som möjligt vara lyhörda för önskemål från våra medlemmar. Verksamhet av olika slag pågår hela tiden. Vår verksamhet erbjuder många möjligheter att uppleva gemenskap mellan likasinnade och skapa nya kontakter. Våra friskvårdsaktiviteter ger många möjligheter att röra på sig, nyttigt för både kropp och själ

Styrelse 2023

• Ordförande                                    Annika Boman Owren