Årsmöte 21 februari 2024 på Eginogården

Årsmöte 2024 och parentation.

• Kyrkoherden Bo Lidbeck läser ur psaltaren.
  • Els-Britt hälsar välkommen
  • Brita Amundson avtackas
  • Els-Britt tackar Brita för lång och trogen tjänst.
  • Bo Hallin höll i årsmötet och Bo Ljungklint var sekreterare samt avtackades senare för troget arbete i SPF Dalbybygden
  • Kassören Lars-Olof Hedén
  • Goda semlor
  • Kyrkoherden Bo Lidbeck läser ur psaltaren.
  • Els-Britt hälsar välkommen
  • Brita Amundson avtackas
  • Els-Britt tackar Brita för lång och trogen tjänst.
  • Kassören Lars-Olof Hedén
  • Goda semlor

Kyrkoherden Bo Lidbeck höll i parentationen över avlidna medlemmar under året. 8 rosor lades kring ett vackert ljus och han läste tänkvärda ord ur psaltaren.

Därefter öppnade ordföranden Els-Britt årsmötet och hälsade omkring 90 medlemmar völkommen. Bo Hallin och Bo Ljungklint höll i årsmötet respektive var sekreterare. Alla handlingar, som medlemmarna hade fått tillgång till innan, kunde godkännas, 2 nya medlemmar till styrelsen väljas och andra avtackas. Det föreslogs även att ordna ett konto och avsätta pengar för att kunna fira föreningens 50-års jubileum år 2026. Efter årsmötet bjöds alla på kaffe och goda semlor.