Kraftringen - ramavtal

Uppsägning Kraftringen ramavtal

Kära medlemmar,

Jag har idag fått meddelande från Kraftringen daterat 2024-02-20 med följande text:

"Uppsägning av ramavtal

Kraftringen och SPF Dalbybygden har sedan 2019-04-01 ett ramavtal gällande elhandelsavtal med Kraftringen för medlemmar i SPF Dalbybygden.
Kraftringen vill härmed säga upp detta avtal per dagens datum. Sista datum för att nyttja rådande avtal blir 2024-06-01.

Anledningen till uppsägningen är omfattande förändringar på marknaden för elhandelsavtal och flera av villkoren i ramavtalet är inte längre relevanta.
Kraftringen ser även fortsatt det som viktigt att vara en attraktiv elhandlare för kunder som är medlemmar i SPF Seniorerna och det är alltid möjligt att ta kontakt med Kraftringen för att diskutera sitt elhandelsavtal.

Marie Liljewall
marie.liljewall@kraftringen.se
073-0526480"

Ramavtalet finns på vår hemsida under fliken "Förmåner - lokala".

Jag ber var och en av er som har en överenskommelse enligt detta ramavtal att själv ta kontakt med Kraftringen för att diskutera ert avtal med dem.

Ha det bra tills vi ses.

Els-Britt Pålsson

ep.spfdalby@gmail.com

Länk till vår hemsida https://www.spfseniorerna.se/distrikt/skanedistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-dalbybygden/