18 januari

Information för er som inte kunde komma till mötet.

Kära medlemmar,

Ett femtiotal medlemmar trotsade snöovädret och kom till månadsmötet igår den 17 januari. Vi fick lyssna på ett fint föredrag om rhododendron av Stefan Salomonsson, Sydsvenska Rhododendronsällskapet. Se fina bilder på vår hemsida.

Här kommer info till er som inte kunde deltaga.

- Förbundet kommer inte att skicka ut medlemskort för 2024 med tidningen Senioren. Om ni önskar ett kontakta styrelsen.
- Vårprogrammet för samtliga sex avdelningar i Lunds kommun finns nu på Lundakretsens hemsida.
- Jag har ansökt om ett större bidrag hos Socialstyrelsen för att motverka ofrivillig ensamhet.
Mellan 15 jan och 11 febr finns möjlighet att rösta på ett medborgarförslag för boende i Dalby. Viktigt för vår trivsel och gemenskap.
Av 11 förslag vill vi speciellt framhålla två förslag:

"Boulebanor"
"Dalbysommar", som Destination Dalby föreslagit, bestående av

- Gratis konserter i Tingsparken från midsommar till skolstart
- Sommarmusikal, en lokalt producerad familjemusikal
- Historiska Dalby för tredje året.

Man kan enbart rösta på ett förslag. Gå in på www.lund.se/medborgarbudget och lägg din röst. Obs! När du fyller i dina uppgifter skriv enbart gata och gatunummer (ej post nr samt Dalby). Medborgarbudget är en summa pengar avsatt av kommunen för att vi skall kunna vara med och bestämma hur Dalby utvecklas. Den fysiska miljön vid mötesplatser skall vara mer attraktiv, så vi kan träffas och umgås. Sammanhållningen, trivseln och tryggheten stärks där vi bor.

Nästa månadsmöte den 21 februari blir det årsmöte.

Ha det bra tills vi ses.

Els-Britt Pålsson

ep.spfdalby@gmail.com

Länk till vår hemsida https://www.spfseniorerna.se/distrikt/skanedistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-dalbybygden/