Webbinarium om Bank-ID och Kivra

Webbinarium på Träffpunkten 30 januari kl 10-11.30

Inbjudan till webbinarium 30 januari – BankID och Kivra
Välkommen till Träffpunkten i Dalby kl 10:00 - 11.30 tisdagen 30 januari. Vi visar på stor duk ett kostnadsfritt webbinarium från SPF förbundet.
De skriver:

"Det är många av oss som redan använder BankID och Kivra, men hur fungerar det egentligen? Lyssna på Charlotte Pataky från BankID som berättar om säker användning av BankID och Lana Janik från Kivra om hur du kommer i gång med att använda tjänsten."

Idag använder över 8 miljoner svenskar BankID för att identifiera sig och skriva under hos företag och myndigheter. BankID är din personliga e-legitimation som är jämförbar med ditt pass och du måste alltid hantera ditt BankID på ett säkert sätt.

Kivra är en app som fungerar som en digital version av din brevlåda. 5.8 miljoner personer använder den idag till att samla sina viktigheter. Brev, fakturor, kvitton och annat – som du annars hade haft i pärmar, byxfickor eller i olika pappershögar.

Anette Hedén och Beate Persson

Medlemsregister- och webbansvariga

Länk till vår hemsida https://www.spfseniorerna.se/distrikt/skanedistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-dalbybygden/