vårfest - månadsmöte - utflykt - countrykonsert

Kära medlemmar,

Nu närmar sig vårfesten för alla som anmält sig, nämligen nu på fredag den 5 april kl 17.00. Det blir en kväll med grekiskt tema, såväl mat som underhållning.

Nästa månadsmöte äger rum onsdagen den 17 april kl 14.00 med kaffe och lotteri. Då kommer P-O Bengtsson och håller föredrag om Strädelängan här i Dalby. Följ med på en resa på 200 år. Det skall bli intressant. Hjärtligt välkomna.

Mellan den 7 - 20 april finns möjlighet att anmäla sig till utflykten "Skånska Mord" den 24 april till Kristina Flomén Larsson, SMS 070-8743842 eller flomlars@gmail.com.

Vi har även fått erbjudande från Destination Dalby att uppleva en kväll "Vingar & Rötter" på Tingshuset den 27 april kl 19.00. Då uppträder den prisbelönta countrysångerskan Cicci Landén. Hon kombinerar liveframträdande med intressanta samtal om det som en gång lade grunden till det vi idag kallar countrymusik. Deltar gör även countrysångerskan Emelie Torstensson.
Biljetter: 280 kr ordinarie, 250 kr senior.
Se bilaga.

OBS!  SPF Seniorernas medlemssystem kommer att bytas ut. Det nuvarande systemet stängs den 8 april. 15 april öppnar det nya.Detta betyder att ni inte kan logga in på "Mina sidor" på hemsidan under den veckan.

Ha det bra tills vi ses.

Els-Britt Pålsson

ep.spfdalby@gmail.com

Länk till vår hemsida https://www.spfseniorerna.se/distrikt/skanedistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-dalbybygden/