Om föreningen

Els-Britt Pålsson, Christer Larsson, Veronica Mårtensson, Lars-Olof Hedén, Kerstin Gustavsson, Ann-Marie Andersson och Beate Persson önskar Dig välkommen till vår SPF-förening.

Föreningen är ansluten till Sveriges Pensionärsförbund SPF, som är en ideell, partipolitiskt och religiöst obunden intresseorganisation för pensionärer.
Bevakar de äldres rättigheter och intressen i samhället.
I vår förening kan Du under gemytliga former träffa gamla vänner och få nya!
Make/maka eller sambo, som ännu inte uppnått pensionsåldern, är även välkommen som medlem.

Vi har medlemsträffar i Eginogården tredje onsdagen i månaden utom juni, juli och halva augusti då vi har sommaruppehåll.
På träffarna har vi föredrag och underhållning av olika slag,
Information från förbundet och information om olika problem som vi lite äldre kan råka ut för ges också.
Vi börjar klockan 14.00 och slutar omkring 16.00.

Förutom månadsträffarna kan man deltaga i olika cirklar, utflykter, teaterresor, studiebesök, dans mm. Se vidare under fliken Aktiviteter.

Medlemsförmåner: Läs mer under fliken Förmåner.

Medlemsantalet i mars 2024 är 368. Vänmedlemmar 24.

Medlemsavgiften för 2024 är 260 kr/år och för vänmedlem 80 kr.  Vart går medlemsavgiften? 160 kr går till förbundet, 30 kr till distriktet och 70 kr till vår förening. OBS!  Du får en inbetalningsavi från vårt förbund i januari. Föreningens org. nr är 802418-7711.

Postadress: c/o  Els-Britt Pålsson
Augustinervägen 9
247 51 DALBY

adressen till Eginogården:Lundavägen 5, Dalby

Senaste nytt om våra aktiviteter finns att läsa på anslagstavla i Träffpunktens fönster och på vår hemsida:
www.spfseniorerna.se/dalbybygden.
Här kan du gå in på ''Mina sidor" och se/ändra dina egna uppgifter.

VÄLKOMMEN att delta i våra aktiviteter. När du anmäler dig till en aktivitet , så gör det helst via mail eller lista på månadsmöte.