Om föreningen

SPF Seniorerna Plogen (Linghem/Åkerbo/Östra Linköping) är en politiskt och religiöst obunden förening som ingår i SPF Seniorerna. SPF Plogen bildades 9 november 1989.

• Föreningen Plogen

Föreningen vill ge pensionärer möjlighet att under gemytliga former delta i möten, studiecirklar, resor mm.

Föreningen har där utöver till uppgift

att tillvarata och främja pensionärernas sociala och ekonomiska intressen

att lämna information i samhällsfrågor som berör pensionärer

att främja studier och kulturell verksamhet

att främja friskvård samt att i övrigt verka för god livskvalitet.

Vi är för närvarande ca 260 medlemmar i juni 2023, medlemsregistret har  aktualiserats. De över 90 år inräknade och behöver ej betala medlemsavgiften. Tas upp för nytt beslut på nästa årsmöte 2024.Det bslutades att även 90-och äldre ska betala medlemsavgiften i fortsättningen. Dock har man blivit befriad gäller det medlemstiden ut.

SPF Seniorerna Plogen har ett upptagningsområde som motsvarar gamla Åkerbo kommun i Östra delen av Linköpings nuvarande kommun, bl.a. ingår orterna Linghem, Gistad, Askeby, Bankekind, Tallboda, Rystad, Vårdsberg, Örtomta, Östra Skrukeby, Östra Harg, Ringstorp och Ekängen: Det kan vara någon ort som inte kommit med, men de ingår givetvis även om de inte blivit omnämnda. Samt all landsbygd.

Aktiviteter hittar du här

Webbredaktör Staffan Danielsson, epost: staffandan@gmail.com

Har du förslag på förändringar av hemsidan, skicka ett epostmeddelande eller ring 070-322 81 99.