Septemberbrev från Agneta Norblad

Hej, alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo Åby!

Åby 220901

Hej, alla medlemmar i SPF Seniorerna Bråbo Åby!
Ja, nu får vi väl ändå medge att hösten är här!
Vi får glädja oss åt de vackra färgerna som naturen bjuder på vartefter, eller hur? Dessutom drar ju höstens SPF-program igång med buller och bång!
Men först, en annan glädjande nyhet: Vi har äntligen fått ett bankgirokonto och ett swishkonto!! Yippie! Länsförsäkringar Östgöta har på föredömligt kort tid gett oss detta.
Nu är det viktigt att ni noterar följande :
Bankgiro: 5897-5988
Swish: 123 135 13 29

*Det finns fortfarande 4 biljetter kvar till Tootsie på Oscarsteatern i Stockholm den 12/11. 6/9 är deadline! Ni som har anmält er och inte fått ta del av programmet för den dagen eller har andra frågor, hör av er till mig!

*Anmälan till det guidade besöket på Ståhls Collection den 27/9 görs senast 13/9 till Anita Kagevik (se Höstens program).
*Seniorbion startar den 14/9 och biljetter till 4 föreställningar på Cnema (190 kr) köps på plats innan den första föreställningen, kontant (jämna pengar) eller med swish. Infoblad har delats ut på de senaste månadsmötena. Kontaktperson är Oda Flarup, se Höstens program!
*OBS! att besöket i Ahlmarks trädgård sker onsdagen den 7/9, under Folkhälsoveckan och inte den 8/9 som det står i Höstens program!

*Ni har alla fått programmet för Folkhälsoveckan via mail och i NT, under Föreningar, men vi vill ändå slå ett extra slag för de aktiviteter där vi har engagerat externa ledare:
tisdagen 6/9 kl. 10-11 Linedance med världens bästa Lotta! Lokal Folkets hus.
Gympa med Korpens Magdalena Asplund kl. 17-18 i Folkets hus. Torsdagen den 8/9 kl. 10-11
Yoga med Charlotta Wändahl i Folkets hus. Alla dessa pass är senioranpassade och ger en möjlighet att prova på något nytt som man kanske känner, att man sedan vill fortsätta med!
Kom dessutom gärna till informationen om hur du kan använda din mobil, I-Pad och dator på ett smartare sätt och till ett samtal med polisen om hur du på bästa sätt undviker att bli lurad av bedragare!
Alla aktiviteter under veckan finns att läsa på det utdelade programmet. Samtliga aktiviteter och evenemang under veckan är kostnadsfria för våra medlemmar.
*OBS! att vi har ny samlingsplats vid samåkning: Ättetorpskyrkans parkeringsplats!
*Den 25/9 är det Höstfest i Ättetorpskyrkan och då invigs bl.a deras nya Boule-bana. F.o.m. vecka 39 (torsdagen den 29:e september) spelar SPF Bråbo på den banan.

*Onsdagspromenaderna fortsätter som vanligt. Ledare är Jens Stenbom.
*Två läsecirklar fortsätter som tidigare, dock i nya lokaler. Ledare är Kerstin Borg och Ingrid Sonesson.
*Besök gärna Träffpunkten i Åby! De har program varje vardag 9.00-14.30. Program för två veckor i taget finns på anslagstavlan i entrén. Om ni vill låna lokalen eller delar av den till någon gruppträff/aktivitet inom SPF, så är det bara att kontakta Mariette, tel. 011-15 54 17.

Nu hoppas jag att vi ses, i första hand, under Folkhälsoveckan och på våra månadsmöten i vår nya lokal: Ättetorpskyrkans Pelarsal!
Glöm inte att regelbundet titta in på vår Hemsida (www.spfseniorerna.se/bråbo) och i er inkorg i datorn!
Under Föreningar i NT kan ni också hitta meddelanden från oss. Det är dessa kommunikationskanaler vi använder när vi vill nå er! Om ni ändrar er E-postadress, måste ni anmäla det till oss personligen, det sker inte med automatik!

Ha nu en riktigt skön helg och passa på att besöka spännande platser under Östgötadagarna 3-4 september! Var rädda om er och varandra, så ses vi snart!

Agneta Norblad, er hoppfulla ordförande

Dagens pärla ur Herre Gud&Co:
”Det är inte säkert att man blir klokare med åren men chansen finns!”