Årsmöte 2022

Åby 24:e januari 2022

Hej alla SPF Bråbo-medlemmar!
På grund av corona-restriktionerna har styrelsen beslutat att även i år ha årsmötet per Capsulam. Aktuella handlingar samt föredragningslista med underlag för beslut kommer att skickas ut på mail eller postas samt sättas in på vår hemsida senast 28/1.

Efter den 14:e februari har den nya styrelsen ett konstituerande möte. Medlemmarna har fram till dess möjlighet att höra av sig till styrelsen om de har några frågor eller synpunkter utifrån föredragningslistan eller de utsända handlingarna. Mailadresser står i Vårprogrammet.

Månadsmötet den 14: februari utgår således!

Nu kan vi bara hoppas på att vi under resten av våren ska kunna ses på våra planerade möten, aktiviteter och arrangemang! ”Elviskvällen” den 3/2 har vi dock tvingats flytta fram till den 26:e april, då vi hoppas kunna fylla Blå salen i Ättetorpskyrkan! De som hann anmäla sig till den 3/2 kommer att stå kvar på listan, om de så önskar. Anmälan till den 26/4 ska göras till Lasse Asklöf senast 19/4.

Angående auktionen, lördagen den 5/3, så ber vi att få återkomma. Allt beror ju på vart pandemin tar vägen!
Det är just nu upp till varje cirkelledare och cirkeldeltagare att komma överens om träffar fram tills att vi får nya besked från FHM och regering.
Vi räknar idag med att vi ska kunna ha vårt planerade månadsmöte 14:e mars, då vi får ”skratte” tillsammans med Marianne Wik från Söderköping!

Glöm inte bort varandra och er själva i detta vacuum som råder! Passa på att höra av er till era gamla vänner som ni inte träffat eller pratat med på länge, skriv dagbok, läs om de böcker ni glömt bort att ni har läst eller byt med någon granne, gympa med Sofia på SVT, lös korsord, lägg pussel, rensa i garderoberna, rensa frysen och hitta på nya maträtter med det ni hittar där (!) och hitta gamla, fina program på SVT:s arkiv att titta på!

Detta är några enkla tips från mig som jag själv har ägnat mig åt under denna, stundtals hopplösa tid! Idag sjöng fåglarna och bäcken porlade utmed min morgonpromenad i Kvillingeskogen.
Det kändes som att våren gjorde sig påmind! Det finns hopp!

Med vänlig hälsning!
Agneta Norblad
hoppfull ordförande

Här kommer en liten fundering ur ”Herregud&Co”