Bussresa till Karlstad

Bussresa till Karlstad den 7 september 2021

SPF Seniorerna, Club Skoga hade tisdagen den 7 september höstens medlemsresa till  Alsters Herrgård och Sandgrund i Karlstad. Målet var Lars Lerins konstutställning 2021

Det var 31 förväntansfulla Norabor, som tidigt på morgonen samlades på torget i Nora för vidare färd mot Karlstad. Lunch serverades på Alsters Herrgård, Gustav Frödings fädernegård. Under ditresan fick vi en fin introduktion till Gustaf Frödings författarskap av  Barbro Järliden.

Framme i Karlstad och Sandgrund lotsades vi av en kunnig guide bland alla målningar och akvareller av Konstnären Lars Lerin. Samtliga deltagare  blev djupt tagna av bredden på konstverken, både mångfald och variation.

Eftermiddagskaffe med tårta förgyllde besöket. Under hemresan blev det en livaktig diskussion om alla intryck deltagarna hade fått.