Årsmötet 2022 avklarat

Så kunde vi äntligen ha vårt Årsmöte 2022

SPF Seniorerna Torsås.

SPF Seniorerna Torsås har haft årsmöte i Bygdegården, Torsås. Ordförande Marie Nielsén hälsade 75 medlemmar välkomna, varav en ny medlem.                                                                   Dagen inleddes med parentation över fyra medlemmar som gått bort under det gångna året. Ett ljus tändes för var och en för att hedra deras minne. Vi sjöng psalm 297, Härlig är jorden. Därefter höll komminister en liten andakt. Ronny Olsson avslutade med att sjunga ”You raise me upp”.

Årsmötesförhandlingarna leddes av distriktsordförande Sven-Erik Karlsson.

Styrelsen består av Marie Nielsén, ordförande, samt Gerthie Lindström, Lena Larewall, Eivor Ohnback, Rudi Klemme Nielsen, Donald Ramström och Ronny Olsson.

Maj Gustavsson, Solveig Pettersson och Inga-Britt Höglind avtackades med en blomma.

Efter årsmötet serverades en god smörgåstårta samt kaffe och kaka.

Åke Ohnback berättade och visade bilder från Jamaica. Ön är ca 3 gånger större än Gotland med ca 3 miljoner invånare. Kingston är huvudstaden. Ön var väldigt fin med mycket grönska och berg upp till 2000 m. Kusten var härlig, och fiske är en stor näring på ön. Ön är bland annat känd för sin Rom-tillverkning, kryddor och reggaemusik, där Bob Marley & The Wailers är mest kända. Det var ett intressant och uppskattat föredrag och Marie tackade Åke med en blomma.

Efter lotteridragningen sjöng vi ”Du gamla du fria”.

Marie tackade alla för idag och mötet avslutades.